Blogi

Blogistamme löydät tarkempaa tietoa toiminnastamme, yleistä tietoa markkinoinnista ja mainostoimistopalveluista sekä muista alaan liittyvistä asioista.

Mainostoimisto Idealabra - Blogi

Yhteistyö Idealabran kanssa

Tervetuloa meidän ensimmäiseen blogipostaukseen, joka käsittelee yleisesti minkälainen mainostoimisto olemme ja minkälaista yhteistyötä teemme asiakkaidemme kanssa päivittäin. Postaus voisi olla hyvä aloittaa kertomalla lyhyesti keitä me olemme ja mitä me oikein teemme.

Olemme oululainen kahden miehen mainostoimisto, joka tarjoaa mainonnan ja markkinoinnin palveluita vasta aloitteleville sekä jo pidempään toimineille yrityksille. Toimintamme on kiteytettynä hyvin yhteen lauseeseen, jonka saatoitkin jo huomata tullessasi sivuillemme: “Toteutamme asiakkaillemme näyttävää ja tuloksellista mainontaa, joka auttaa heitä erottumaan kilpailijoistaan ja lisäämään myyntiä.”

Olemme päässeet toteuttamaan palveluitamme monen kokoisille ja eri aloilla toimiville yrityksille ympäri Suomea. Osalle yrityksistä on saattanut riittää pelkkä logo ja nettisivut, kun toisille on saanut suunnitella koko yritysilmeen markkinointimateriaaleineen ja sen lisäksi toteuttaa mm. mainosvideoita sekä sosiaalisen median kampanjoita. Yhteistyökumppanina pyrimme työssämme ottamaan huomioon asiakkaan toiveet ja tavoitteet aina mahdollisimman tarkasti. Näitä voivat olla esimerkiksi toiveet yritysilmeen graafisesta ulkoasusta sekä tavoitteet uusasiakashankinnassa.

Siinä oli lyhyt kertomus meidän toiminnastamme. Tarkempaa tietoa meistä ja palveluistamme löydät sivuiltamme.

Alla vielä asiakkaamme Koulutettu hieroja Tatu Kaikkosen yrittäjän haastattelu ja hänen kokemuksena yhteistyöstä meidän kanssamme.

KUKA ON TATU KAIKKONEN?
Olen vuonna 1995 syntynyt nuorimies Kempeleestä. Valmistuin koulutetuksi hierojaksi Oulun hieroja-akatemiasta kesällä 2017, jossa suoritin hierojan ammattitutkinnon sekä hierojan erikoisammattitutkinnosta urheilijan lihashuolto-osion.

Perustin helmikuussa 2018 yrityksen Koulutettu hieroja Tatu Kaikkonen, joka tarjoaa hierontapalveluita, kuten klassista hierontaa ja urheiluhierontaa.

MIKSI RYHDYIT YRITTÄJÄKSI JA JUURI TÄLLE ALALLE?
Oman yrityksen perustaminen on todella yleistä tällä alalla. Perustin oman yrityksen, koska haluan erottua tekijänä ja päättää itse oman yritykseni asioista, kuten työajoista ja hinnoittelusta. Olen aina ollut kiinnostunut ihmisen anatomiasta ja fysiologiasta sekä ihmiskehon toiminnasta ja sitä kautta hierojan ammatti oli minulle luonnollinen valinta.

Tykkään myös toimia erilaisten ihmisten kanssa ja nautin siitä, jos pystyn auttamaan heitä.

KUINKA ALOITIT YRITYKSESI MARKKINOINNIN?
Teetätin yritykselleni yleisimpiä markkinointimateriaaleja, kuten logon, käyntikortin, lahjakortin sekä flyerin. Kävin kiinnittämässä flyereita kauppojen ilmoitustauluille sekä jaoin niitä myös tutuille.

Myöhemmin loin Facebook-sivut, joita itse jakamalla sekä tuttujen avustuksella sain tavoitettua enemmän ihmisiä ja pystyin kertomaan palveluistani paljon paremmin. Facebookin avulla sekä tyytyväisten asiakkaiden suositteluista tutuilleen, sain luotua itselleni hyvän pohjan yritystoiminnan harjoittamiselle.

KUINKA YHTEISTYÖ IDEALABRAN KANSSA ALKOI?
Tapasin Idealabran Villen ensimmäisen kerran omana asiakkaanani, kun yhteinen tuttumme oli suositellut hänelle palveluitani.

Hieronnan aikana puheeksi tulivat Idealabran palvelut, jolloin kerroin miettineeni nettisivujen hankkimista, mutta en ollut vielä hankkinut niitä, koska oletin sen olevan hankalaa ja kallista. Ville kertoi minkälaiset nettisivut voisivat sopia yritykselleni ja selvitti minkälainen hyöty niiden avulla olisi mahdollista saavuttaa näkyvyyden ja sitä kautta myynnin kannalta. Sain selkeyden myös siitä, kuinka nettisivujen toteuttaminen kokonaisuudessaan menisi.

Kävimme samalla läpi nettisivujen suunnitteluun ja tuotantoon liittyvät asiat, sekä sovimme alustavasti henkilökuvan ja markkinointivideon kuvaamisesta. Ville palasi myöhemmin asiaan tarjouksen kanssa, joka sisälsi asiat mistä olimme aiemmin jo sopineet, joten pystyin hyvillä mielin hyväksymään tarjouksen ja aloittamaan yhteistyön Idealabran kanssa.

MITEN YHTEISTYÖ ETENI?
Aloitimme yritykseni markkinoinnin toteuttamalla ensiksi nettisivut. Halusin tuottaa nettisivujen tekstisisällön itse, joten sain Idealabralta pohjan nettisivujen rakenteesta ja kirjalliset ohjeet tekstin tuottamista varten. Pääsin seuraamaan nettisivujen edistymistä ja sain nähtäville esimerkkejä sivustolla käytettävästä kuvamateriaalista. Samalla käytiin läpi tuottamaani tekstisisältöä, johon sain parannusehdotuksia liittyen mm. hakukone- ja lukijaystävällisemmän tekstin kirjoittamiseen.

Nettisivujen julkaisun jälkeen Idealabralta ehdotettiin myös muiden markkinointimateriaalien, kuten logon ja käyntikortin uudistamista uuden ulkoasun mukaisiksi. Aiemmin teettämistäni painotuotteista puuttui mm. uusien nettisivujen osoite kokonaan, joten niiden ja samalla logon uudistaminen tuntui järkevältä ehdotukselta.

Kuvasimme myöhemmin myös erillisen mainosvideon sosiaalisen median markkinointia varten. Mainoksen luomisessa, kuten tekstisisällön tuottamisessa ja mainoksen kohdentamisessa sain asiantuntevaa apua Idealabralta.

KUINKA PALJON KASVUA ON TAPAHTUNUT JA MIKÄ ON SUURIN SYY KASVULLE?
Asiakasmäärä on tuplaantunut ensimmäisistä kuukausista ja uusia asiakkaita tuleekin nykyään lähes viikoittain.

Oman markkinoinnin kehittämiseksi olen kysynyt uusilta asiakkailta, että mitä kautta he ovat yritykseni löytäneet. Suurin osa kertoi löytäneensä yritykseni Googlen sekä Facebookin kautta. Moni uusi asiakas on tullut myös vanhojen asiakkaiden suosittelujen perusteella.

MITKÄ OVAT TULEVAISUUDEN TAVOITTEESI?
Päällimmäisenä tavoitteena on asiakaskunnan kasvattaminen ja vakiinnuttaminen.

Pyrin myös koko ajan kehittymään hierojana ja parantamaan omaa ammattitaitoani mm. jatkokouluttautumalla, jotta voisin palvella asiakkaitani entistäkin monipuolisemmin. Uusien toimitilojen hankinta voi tulla jossakin vaiheessa ajankohtaiseksi, jos sattuisi löytymään sopivat tilat hyvältä paikalta sekä läheltä nykyistä sijaintia.

KUINKA YHTEISTYÖ ON SUJUNUT?
Yhteistyö on sujunut oikein mukavasti. Minua on kuunneltu kaikkien toiveiden kohdalla ja työn jälki on vastannut aina toiveitani.

Olen pitänyt myös siitä, että Idealabra on ehdottanut minulle uusia ideoita markkinointiin, joita itse en välttämättä olisi tullut edes miettineeksi.

SUOSITTELETKO IDEALABRAN PALVELUITA MUILLE?
No ehdottomasti. Ei kai tuohon ole muuta lisättävää.

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on skype
Skype
Share on email
Email
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Ajankohtaista

Uusimmat artikkelit

Alta löydät uusimmat artikkelimme ja kikkaamalla haluamaasi artikkelia pääset tutustumaan sen sisältöön takemmin.

Mainostoimisto Idealabra - Blogi

Yhteistyö Idealabran kanssa

Tervetuloa meidän ensimmäiseen blogipostaukseen, joka käsittelee yleisesti minkälainen mainostoimisto olemme ja minkälaista yhteistyötä teemme asiakkaidemme kanssa päivittäin. Postaus voisi olla hyvä aloittaa kertomalla lyhyesti keitä

Lue lisää »
Vieritä ylös